Prototyping 2040

[nieuw]

How to work with the future? Prototyping 2040 is a vision of four prototypes for western civilisation in 2040. To create the prototypes, the FutureS Thinking team critically analysed thousands of signals of change. The prototypes revolve around issues of social, economic and environmental importance. They looked at such aspects as work, everyday life, mobility, city planning, industry and finance. In addition, they investigated a number of key values that determine each of those aspects. The prototypes were created to inspire organisations, businesses and institutions to think with a longer perspective, and help them prepare for the changes which, in their opinion, are inevitable.

 

Kind Capitalism
Kind Capitalism is a new economic and social order. A seemingly impossible mutation of capitalism, where those who have share their wealth to save the system. The future of the masses lies in the hands of corporate executives.

 

Active Restoration
Something had to change in our approach to the world – and it did. The profit-oriented mindset has been replaced with a mindset that cares about the Earth. Wise statehood initiates and stimulates private and public organisations’ actions for the lasting restoration of the environment.

 

Self Consumed
Companies maximise profits. Consumers are too busy consuming. States are too weak and need to resort to oppression and manipulation to survive. International consensus has not been achieved. Despite lofty pledges, the environment is still being poisoned. The economy has stalled.

 

Less Is Enough
Growth has stalled. The permanent crisis prompts society to look for solutions at the local level. People try to solve macro problems using micro solutions. Municipalities, mayors, local businesses, residents’ associations, pop-up action groups and local companies work together to address the most urgent issues and to restore a clean environment around them.

 

This publication is in English
The price includes 1 book in a random cover colour

 

prijs € 45,00 bestel

Joep Bergmans

[nieuw]

In de jaren zestig en zeventig van de afgelopen eeuw ontwikkelde Joep Bergmans zich tot één van de meest gewaardeerde en toonaangevende ontwerpers op het gebied van packaging design. In opdracht van talloze bekende Nederlandse ondernemingen ontwierp Joep verpakkingen voor producten die tot de top van hun categorie behoorden en een belangrijke bijdrage geleverd hebben aan de bekendheid van en waardering voor de bijbehorende merknamen. Het bureau Ten Cate Bergmans Design mag hierbij niet onvermeld blijven. Het werd een leerschool voor jonge ontwerpers en een voorbeeld voor collega’s die Joeps visie op design deelden. De bakermat voor veel nieuwe professionals die ieder hun eigen weg wisten te vinden. En hun bewondering voor en schatplichtigheid aan Joep altijd hebben behouden.

prijs € 5,00 bestel

Mariet Numan


Illustratrice Mariet Numan (1944) deed in 1967 eindexamen aan de IvKNO samen met Franka van der Loo, Aart Clerkx, Gerard Unger, Wout Muller, Harry Vermeulen, Bertil Arends en Cora Kemperman. Ze ging direct daarna als ontwerper voor de Avenue werken, waar ze ook haar eerste tekeningen publiceerde.
Paul Mertz vroeg haar bij Prad te komen werken voor o.a. de Bijenkorf en het Nederlands Zuivelbureau. Franka van der Loo en Gerard Unger werkten daar toen ook. Mariet werkte zeven jaar parttime voor Prad. Daarna ging ze fulltime freelancen en was ze docent aan de Rietveld Academie. Belangrijke opdrachten kreeg ze voor de Avenue, de Bijenkorf, PTT, Opzij, Mensen van Nu, Intermediair, NRC Handelsblad, en Onze Eigen Tuin.
Mariet kreeg altijd veel vrijheid van haar opdrachtgevers. Nooit gedoe maar wel veel haast!

prijs € 5,00 bestel